Näsoperation nr 2

2012-03-27 13:57:09 / 0 kommentarer ..


Jaha vad gör Louise när hon inte jobbar, pluggar och tränar? Jo - hon har problem med näsan.

Jag bröt den när jag var 19, och i vintras när jag fick ett träd över mig i stormen Dagmar, plus nu senast för en vecka sedan när min sambo stötte till min snok med sin panna. Det var en väldigt lätt stöt men det krävs ju som sagt inte mycket för att näsan ska låta "kraaash och knak".

Ända sedan operationen i vintras har jag haft väldigt svårt att andas genom ena näsborren och hela ena sidan har typ som "plattats till", så nu när det senaste hände med näsan bestämde jag mig för ytterligare en operation. Sagt och gjort, några dagar senare fick jag en operationstid.

7:30 imorse var jag in till dagkirurgen och kl 8 fick jag morfin och värktabletter och en stund efter det sövdes jag ned. Det är inget superavancerat ingrepp så dom snittar inte upp något (som tur är), utan dom går in genom näsborrarna och rättar till.

Den blev betydligt rakare denna gång vilket känns otroligt skönt, och jag kan andas mycket bättre redan nu trots tamponad uppe vid näsbenet. Dock så går det inte och åtgärda helt då fortfarande näsbenet ligger snett på tydligen ett "svårt" sätt, och det sitter en stenhård bråskknöl uppe vid näsbenet som är kantigt och jävligt. Läkaren försökte skrapa bort lite men det var omöjligt, så jag har redan nu bestämt mig för att boka ytterligare en tid så får jag väl slipa bort det eller något. Men väntetid för det är väl 1 år eller så, men jag känner att det är värt att vänta för den där stenhårda bråskkanten är jättejobbig och den är öm varje dag, särskilt på morgonen om jag har legat på sidan under natten och haft näsan mot kudden. AJ på morgonen......

Nu ligger jag och är allmänt yr och dåsig efter sövningen och operationen. Denna gång gör det även rejält ont i näsan också, känns som jag blivit sönderslagen typ. Förra gången kändes det inte ens, men jag antar att läkaren grävde lite mer denna gång, vilket bara känns positivt för då kanske resultatet blir bättre ; )

Nu ska jag ta mig själv och min svullna näsa till sängen och lägga mig och vila lite.
Doktorns order vila och ingen träning på några dagar upp till 1 vecka. Herregud hur ska det gå??? ; )


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Hej och välkommen!
  

  Jag heter Louise och är utbildad inom träning och hälsa samt även lic. Hälsocoach & träningsinstruktör. Jag har nyligen blivit diagnostiserad som reumatiker med sjukdomen ledgångsreumatism. Det är därför extra viktigt att jag tränar regelbundet, äter hälsosamt och allmänt lever ett aktivt liv - något jag älskar att göra redan, men med en sjukdom i kroppen så känns allting mycket "viktigare" och man kommer till insikt att det är jag själv som kan påverka hur jag vill att min kropp ska må. Vi har bara en kropp, vi får ingen annan. Vare sig sjukdom eller ej så borde vi ta mer hand om oss själva. ♥