Ryggpass

2012-03-14 19:52:45 / 0 kommentarer ..


Idag har jag hunnit med ett riktigt bra ryggpass! Älskar hantelrodden, tycker den är väldigt effektiv, och idag lyfte jag hela 15 kg hantlar... kändes riktigt bra!! Har stort fokus på rygg & ben med tanke på ländryggsinflammation och höftinflammation, och jag måste säga att det blir bara bättre och bättre för varje träningsvecka. För ca 1 månad sedan var mina muskler helt mjuka p.g.a väldigt lång inaktivitet. Jag hamnade i en ond cirkel i höstas när inflammationerna försvårade min vardag radikalt och jag hade stora problem att ens ta mig upp ur sängen. Jag klarade inte av långa promenader och gymbesöken blev allt färre och färre. Nu efter ca 1 månads styrketräning så känner jag mig rejält mycket starkare, och starkare ska jag bli.

Känner även att det är dags att lägga in mer cardio (som det är nu blir det bara cardio ca 1 gång/v =/). Nu när jag har mindre ont känner jag att jag kan köra intensivare med cardion, så nu blir det massor av spinning, crosstrainer och ett FÖRSÖK till jogging (får hoppas höfterna är med på det).

Övade även på lite marklyft idag så nästa ryggpass blir det fokus på marklyften och lite mindre latsdrag.


Vi går även mot varmare tider! Måste ha varit något slags värmerekord idag i Göteborg, gud vilken varm luft det är ute. Detta gör att jag har mindre ledvärk och är mindre stel. Vår & Sommar är verkligen årstider som reumatiker uppskattar på ett heeeelt anant sätt än kanske många andra. Bara en sådan sak som att det blir lättare att ta sig upp ur sängen är ju guld värt!

Yepp jag vet, varför bor jag i Sverige... "kallt" året om.. ;) Men jag drömmer ju givetvis om att en vacker dag bo i ett varmt land. California lockar mig!



Hantelrodd.

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Hej och välkommen!
  

  Jag heter Louise och är utbildad inom träning och hälsa samt även lic. Hälsocoach & träningsinstruktör. Jag har nyligen blivit diagnostiserad som reumatiker med sjukdomen ledgångsreumatism. Det är därför extra viktigt att jag tränar regelbundet, äter hälsosamt och allmänt lever ett aktivt liv - något jag älskar att göra redan, men med en sjukdom i kroppen så känns allting mycket "viktigare" och man kommer till insikt att det är jag själv som kan påverka hur jag vill att min kropp ska må. Vi har bara en kropp, vi får ingen annan. Vare sig sjukdom eller ej så borde vi ta mer hand om oss själva. ♥